Subject: Re: Svenska-Engelska titlar
From: Thomas Erlandsson <[log in to unmask]>
Date:Wed, 15 Mar 2000 15:55:18 +0100

http://eurodic.ip.lu/cgi-bin/edicbin/EuroDicWWW.pl
Ovanstående adress leder dej till ett utmärkt lexikon : Eurodicautom.
Du kan även ange om du vill ha synonymer och hur många sådana.Det
är ett multilingualt lexikon, så du kan välja till vilket språk du vill ha ditt
svenska
ord översatt . Eftersom jag jobbar på KTHB kan jag också nämna att du kan
nå detta lexikon via vår hemsida lib.kth.se - klicka på Referenssamling i
portalmenyn.

Hälsn. / thomas

Thomas Erlandsson, Phåne Librarian
KTHB, Sthlm