Subject: Re: Ang: Kombinerad låne- och återlämni ngsautomat
From: Martin Lindén <[log in to unmask]>
Date:Wed, 15 Mar 2000 10:20:49 +0100

Hej

Den fungerar för oss, ett högskolebibliotek i Stockholm, vi har väl ungefär
300 lån per dag och återlämningarna kan vara av samma storleksordning.

Vi har nu inte haft den så länge, men  vi har automaten samtidigt som vi
har personal vid lånedisken så allt går inte över Bibliobaren.

Den används flitigt, så mycket kan jag säga, och för ett mindre bibliotek
fungerar den bra, man kan u också tänka sig att ha fler, men då kan det
vara lika gott att separera utlåningen från återlämningen, allt efter tycke
och smak.

Om kostnaden och priset kan jag inte säga så mycket, automaten utvecklades
tillsammans med oss, så du får nog skicka en förfrågan till Axiell.

Hälsningar

Martin Lindén
KTHB