Subject: Kombinerad låne- och återlämningsautomat
From: Martin Lindén <[log in to unmask]>
Date:Thu, 9 Mar 2000 13:25:34 +0100

        Hej

Vi har här på KTHB installerat en kombinerad utlånings- och
återlämningsautomat. Den fungerar nu tillfredställande och vi demonstrerar
den gärna. Det enklaste är att kontakta mig via email eller telefon.

Den här typen av automat  kan vara praktisk för många bibliotek.

Den vi har fungerar för Sensormatics typ av larm, dvs larmet finns i
streckkodsetiketten.

Är det något annat bibliotek som har tagit i bruk någon form av kombinerad
låne- och återlämningsautomat så skulle det vara intressant för mig att få
ta del av de erfarenheter ni gjort.

Kombi-automaten är konstruerad av LibIt och saluförs av Axiell.

Hälsningar

Martin Lindén
Systems Librarian
Royal Institute of Technology Library
100 44  STOCKHOLM
Sweden                   +46 8 790 6673    mailto:[log in to unmask]
http://www.lib.kth.se
"I don't believe it" said Victor Meldrew