Subject: Status
From: Forsgren Ingemar <[log in to unmask]>
Date:Tue, 28 Mar 2000 18:18:53 +0200

Att medaljerna skulle utebli var jag ju beredd på men att den enda som
reagerade på min uppmaning att göra sig hörd till förmån för
katalogiseringens status skulle vara en gymnasiebibliotekarie (stort tack
till Dig!) överraskade mig något.

Betyder detta att man inte tycker att statusen behöver höjas? Eller tycker
man att det är pinsamt att förknippas med en verksamhet som har så låg
status?

Kanske har katalogiseringen och katalogisatörerna precis den status man
förtjänar? I så fall får man väl vara glad åt att man inte har så
förskräckligt många år kvar till pensionen!

Mvh

Ingemar

Ingemar Forsgren
Mitthögskolan, Biblioteket