Subject: Re: Vad kostarforskningsbibliotekenhögskolan?
From: Tove Persson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 27 Mar 2000 17:34:07 +0200

Jag vill hissa varningsflagg även för uppgiften att biblioteksverksamheten
vid Malmö högskola år 1998 skulle disponera 5,2 % av högskolans totala
budget. Högskolan bildades 1998 och detta och påföljande år integrerades
enheter, som tidigare haft annan huvudman. Min uppgift om
bibliotekskostnaderna avser hela året för samtliga bibliotek, som vid slutet
av 1998 tillhörde Mah. Det är långtifrån säkert att högskolans totala
kostnad är redovisad på samma sätt. I verkligheten var
biblioteksverksamhetens andel med all sannolikhet betydligt lägre.
Tove Persson