SV: Novellfråga

Hagerlid Christina <[log in to unmask]>

Mon, 20 Mar 2000 15:24:35 +0100

text/plain

Jag känner igen detta - jag vet att jag läst novellen i Tidningen Vi för
flera år sedan.
Tyvärr kommer jag inte ihåg författare eller titel men jag är säker på att
det var i Vi.
Hoppas det kan vara till någon hjälp!

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services
[mailto:[log in to unmask]]För Jenny Nilsson
Skickat: den 20 mars 2000 12:07
Till: [log in to unmask]
Ämne: Novellfråga

Vi har fått en fråga om en novell som ska handla om ett gravt
utvecklingsstört barn. Berättelsen börjar ur barnets perspektiv: allt är

mörker men så plötsligt händer något fantastiskt men barnet vet inte vad

det är. Därefter är perspektivet utifrån: någon säger "Nej, han reagerar

ju inte alls. Vi kan lika gärna stänga av musiken."

Känner någon igen detta?

Jenny Nilsson
Tullingebiblioteket