Jag vill tipsa om min kollega Elin Boardys roman ”Mary Jones historia : nedtecknad av mej själv och alldeles uppriktig om mitt liv samt om Dolores & John Silver så som jag fått det berättat för mej av dom själva”, som är Robert Louis Stevensons ”Skattkammarön” återberättad ur kökspigan Marys perspektiv.

Vänlig hälsning

Marie Megitt
IT-bibliotekarie
Lerums bibliotek

Sektor lärande

[log in to unmask]">[log in to unmask]

0302-52 14 71

0736-88 33 27

Lerums kommun

443 80 Lerum

bibliotek.lerum.se

P Lerums kommun blev miljödiplomerad 2013 och Fair Trade City 2009