Vi har för närvarande en bokutställning på just temat ”Litterära kontringar” på Orkanenbiblioteket i Malmö. Där ingår:

·         Doktor Glas– Gregorius

·         Palimpsest – Hon är arg

·         Lolita– Darling River

·         Den allvarsamma leken– För Lydia

·         Pride and prejudice– Pride & prejudice & zombies

·         Århundradets kärlekssaga – Århundradets kärlekskrig

·         Odysséen– Ulysses/James Joyce

·         Robinson Crusoe – Fredag eller ett liv I frihet

·         Jane Eyre– Sargassohavet

·         Bergtagen – Himmelsdalen

·         Tarzan – Jag, Jane

·         Don Juan – I skuggan av Don Juan

·         Den afrikanska farmen – Drömmen om Ngong

·         Främlingen – Fallet Meursault

·         Faust – Doktor Faustus

Med vänliga hälsningar

Pernilla Fröjdh