Vi håller på och undersöker möjligheten att skicka SMS istället för/som komplement till email för kravbrev och hämtmeddelanden.

Jag undrar därför hur populär en sådan tjänst kan förväntas bli?

Jag vet hur många mail systemet skickar under ett år, så är det någon som kan ge en grov uppskattning av hur många SMS man skickar i förhållande till hur många mail man skickar?

Vi har inga telefonnummer i låntagarregistret sedan tidigare, så om vi börjar med SMS blir det en tjänst som man aktivt måste anmäla sig till.

Mvh Klas Blomberg
systembibliotekarie, Linköpings universitetsbibliotek