Det var ett tag sedan jag senast kollade sajten infokoll.se.

Nu när jag gjorde det för någon vecka sedan så märker jag att någon annan övertagit adressen. Innehållet från den ursprungliga resursen om upphovsrätt, källkritik mm är borta och ersatt med nye namnägarens innehåll.

Det ursprungliga innehållet går att hitta igen via Wayback Machine hos Internet Archive om det är någon som är intresserad.
Se t ex https://web.archive.org/web/20100811150651/http://www.infokoll.se/

Se även https://web.archive.org/web/20160408202452/http://infokoll.se/index.php/om-oss om ni vill bli påminda om vilka som skapade denna utmärkta resurs.

Hela anledningen till att jag vill göra ett inlägg här på BIBLIST om detta är att jag har sett att det finns flera rätt stora webbplatser som länkar till infokoll.se – och då inte har valt att göra det pga av det nya innehållet på den URL:en.

Med vänlig hälsning samt viss saknad,

Helen

[log in to unmask]" alt="birds">

Helen Hed

Bibliotekarie, FD

Umeå universitetsbibliotek, Vetenskaplig kommunikation, Studieverkstaden

901 74  Umeå

http://www.ub.umu.se/om/personal/helen-hed

e-post: [log in to unmask]">[log in to unmask]

tel.: +4690786 9178

Sök- och skrivverkstad på torsdagar kl. 14-16
Vi finns på plats I Studieverkstaden på UB för att svara på frågor om
akademiskt skrivande, informationssökning, referenser, studieteknik och muntliga presentationer

http://www.student.umu.se/under-studietiden/studieverkstad/sok--och-skrivverkstad/