Hej !

Nu när allt fler böcker bara ges ut som e-böcker finns det ett problem och det är hur fackbibliotek ska göra för att införskaffa e-böcker och låna ut dem till sina låntagare.

Finns det någon som vet hur de upphovsrättsliga reglerna kring det ser ut ? Kan ett litet fackbibliotek beställa en e-bok från låt oss säga Adlibris och låna ut boken till sina

låntagare ? Jag antar att jag inte är den enda som stött på det här problemet så jag undrar hur andra fackbibliotek har hanterat den här frågan ?

Med vänlig hälsning

Mikaela Larsson
Bibliotekarie, Adm, Förvaltningsrätten i Stockholm

08-561 68093 • [log in to unmask] • Postadress: 115 76 Stockholm • Besöksadress: Tegeluddsvägen 1 • Fax: 08-561 680 01 • www.forvaltningsrattenistockholm.domstol.se