Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services [mailto:[log in to unmask]sunet.se] För Ingrid Atlestam
Skickat: den 4 maj 2011 12:31
Till: [log in to unmask]
Ämne: Re: [BIBLIST] Sv: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] Riksbibliot-e-karie och chef och huller om buller

Till saken!

Nu är stavningen rättad i annonsen om ny riksbibliotekarie, och givetvis var det inte det som var huvudsaken i min kritik, det var ju mer kuriosa. Som dyslektiker är jag mycket störd av vissa plumpa kommentarer till denna pinsamhet, som nu är borta och istället är det vissa skriverier som blivit pinsamma.
Utan det väsentliga är det som Gunlög Thorstensson, som vanligt mycket välformulerat, skriver på BIBLIST. Låt oss diskutera innehållet i annonsen istället för formen. Tyvärr är det ofta där man hamnar i "biblioteksdebatten", form istället för innehåll!
Låt det handla om riksbibliotekariens uppdrag och KBs nya ansvar för folkbiblioteksvärlden!

Ingrid Atlestam , just publicerat på bisbloggen