Content-Type: text/html Oj, då, nu skrev jag igen. Men jag hade tänkt vända mig bara till Jan. Så deleta denna ursäkt och mina funderingar om Fråga biblioteket. Kvaliteten är hög, inte tu tal om det. Uno igen och adjö

> Date: Fri, 13 Mar 2009 11:41:42 +0100
> From: miguel.benit[log in to unmask]
> Subject: Re: [BIBLIST] Verksamhetsberättelsen för Frågabiblioteket 2008
> To: [log in to unmask]
>
> Varför Fråga biblioteket fått mindre antal frågor 2008 skulle vara
> intressant att undersöka. Man skulle kunnat tro att det skulle varit
> tvärtom.
>
> För mig är det ganska naturligt att antalet frågor kan minska,
> åtminstone inom ett begränsat område, förutsatt att det finns en bra
> informationstjänst.
>
> Ett litet exempel: när Invandrarverket bytte namn till
> Migrationsverket blev Immigrant-institutet uppringt 3-4 gånger per
> dag. Sedan kom vi på idén att skriva på tre olika hemsidor:
> "Det är många som ringer eller skriver till oss och frågar efter
> adress och telefonummer till "Immigrationsverket". Du ska söka på
> "Migrationsverket". ...".
> Vi uppgav samtidigt adress, telefonnummer och hemsida. (Vi har väntat
> i åtta år på ett tackbrev från "Immigrantionsverket" för den gratis
> tjänsten).
>
> Även Telia upplysningstjänst hänvisade till oss, och hänvisar
> fortfarande. Denna text ovan ligger bland de tio första i Google, från
> att ha varit den första under lång tid.
>
> Fortfarande kommer det frågor, men nu mer sporadiskt, två-tre gånger
> per månad. Det var bara ett exempel på att bra information minskar
> behovet att ställa frågor. Å andra sidan, utan frågetjänsten skulle vi
> inte veta vad det är som folk vill fråga efter.
>
> Hälsningar
> Miguel Benito
>
> --
> www.taranco.eu
> página hispano-sueca de Miguel Benito
> tel. +46-33136070
> Correo: Katrinedalsgatan 43,
> 504 51 Borås, Suecia


Hitta bästa boräntan! MSN Privatekonomi