Det är en intressant fråga det där hur mycket stereotyper inverkar hur olika yrken ses av allmänheten. Kan själv konstatera att jag inte stämmer in med den stereotyp som boken tog upp, har varken kofta, fotriktiga skor eller katt. Sedan är man hemma med datorer. Undrar om det kan vara en fråga om olika generationer bland bibliotekarierna hur man klär sig? Är själv snart 35 år fyllda.

Marcus Karlsson, för närvarande arbetssökande bibliotekarie.