Date: Thu, 22 May 2008 13:41:45 +0200
From: [log in to unmask]
Subject: Re: [BIBLIST] Recension
To: [log in to unmask]

BIBLIST - Topics in Nordic research library user services              <[log in to unmask]">B[log in to unmask]> skrev Torsdag, Maj 22, 2008 klockan 12:56 em :
hej. Tillbaka med en sannare version av mitt förra brev. På min blogg http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2697477
Diskuterar jag hur mankell recenserats i GP. Vill bara påpeka jornalistikens roll, etikens utarmning och hur personlig tillgång till media kan användas och brukas för andra syften än att ge läsaren en bild av kultur och litteratur. Mvh Uno

Senaste kändisnyheterna & hetaste skvallret! MSN Kändisnytt

Jag tycker inte alls att recensionen faller under någon etisk nivå alls - utan att ha läst boken förstår jag som läsare innebörden av kritiken och den är saklig om än negativ - och det måste man få vara. Hade recensionen däremot bestått av personangrepp och/eller en massa invektiv hade jag hållit med.

Med vänlig hälsning
Gitt Ossler
bibliotekarie

Senaste resenyheterna & prisvärda flyg till hela världen! MSN Resor