Egentligen hade jag tänkt vänta tills allt är klart - men nu kan jag inte hålla mig längre. Vi har faktiskt ett helt nytt pedagogiskt ABM-material (blev offentligt igår och färdigställs under maj månad) i Västra Götaland också! Det hittas på www.vestrogothia.se och är en lärresurs för barn och skola där man bland annat kan leta i våra magasin och arkiv, fråga experter, spela spel och tycka till om både portalen och natur- och kulturarv i allmänhet.
När det gäller ABM-verksamheten i regionen i övrigt är vi på gång även där. På www.bibl.vgregion.se går det att uppdatera sig om man väljer - ABM - såklart.
Trevlig helg!
Hälsar
//Ulrica
Ulrica Wallin OBS! Ny adress samt endast mobil from 1/5!
Projektledare/ABM-konsulent (arkiv, bibliotek, museum)
www.vestrogothia.se
Adress: Förvaltningen för Kulturutveckling/Regionbibliotek Västra Götaland
Regionens Hus, Box 764, 451 26  Uddevalla
0706-18 20 13