Från: Annelie Ekberg Ason [mailto:[log in to unmask]]
Skickat: den 28 februari 2006 14:54
Till: [log in to unmask]
Ämne: VB: [BIBLIST] Talsyntes i Ebrary?

Hej Lotta!

Här kommer mailet jag pratade om.

Mvh Annelie

-----Ursprungligt meddelande-----

Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services

[mailto:[log in to unmask]] För Kent Pettersson

Skickat: den 23 februari 2006 15:09

Till: [log in to unmask]

Ämne: [BIBLIST] Talsyntes i Ebrary?

Hej

Vi har försökt att få talsyntes att fungera i Ebrary men misslyckats. Ett

alternativ har varit att kopiera texten och klistra in den i Word, men som

alla vet så går det ju bara med några sidor och sen är det stopp. Är det

någon som har konfronterats med problemet och har en lösning eller annat

alternativ. Boken ifråga fanns inte inläst som talbok men fanns i Ebrary.

Vår kund skulle därför hjälpligt kunna använda talsyntesen istället.

Vänliga hälsningar från

**

Kent Pettersson

Bibliotekarie/Librarian