Bengt Kleijn,
Litet konstigt blir jag över din kommentar. Jag är inte utbildad till åsiktspolis. Som bibliotekarie kan jag visa på alternativ, jag kan samtala med brukaren för att utröna hans verkliga behov, jag kan söka och finna den information som efterfrågas.
Ville jag bli åsiktspolis, berätta vad folk ska tycka är bra och vad som är dåligt, vad vi har och inte har av den orsaken, skulle jag arbeta åt Timbro eller nån annan åsiktssmedja.
I verkligheten måste vi naturligtvis sålla en del av utrymmes och ekonomiska skäl, men när våra brukare efterfrågar material ser vi som vår uppgift att uppfylla deras behov som vi är satta att ge service till.
Uno, Tjörn

Uno Nilsson, Bibl.chef. Tjörn/projektledare KLIMP
tfn: 0706 27 90 15