Re: förkortning

"Torgny Hag, Ekonomiska bibl, GUB" <[log in to unmask]>

Thu, 12 Nov 1998 10:12:56 +0100

text/plain

At 09:54 1998-11-12 +0100, you wrote:
Ursäkta att alla får detta svar! Kan kanske ha sitt intresse på olika håll
att veta.

D K betyder DUBBEL KVART d v s att kalaset börjar först en halvtimme efter
utsatt tid.
Se f ö uppslagsordet Akademisk kvart i NE

Vänligen
Torgny Hag
akademisk nostalgiker

>En låntagare kommer in och undrar vad förkortningen dk (eller möjligen d.k.)
>i slutet på hennes
>inbjudan till en bättre middag betyder. Jag letar i alla våra
>akronymsamlingar men inget relevant resultat.
>Vad kan detta vara?
>
>Hälsningar,
>
>Eva Selin
>Sjukhusbiblioteket i Mölndal

Torgny Hag
Göteborgs universitetsbibliotek, Ekonomiska biblioteket
Box 670
SE 405 30 GÖTEBORG

Besöksadress: Vasagatan 1

Tel.: +46 31 773 14 35 Fax: +46 31 773 43 34
E-mail: [log in to unmask]

http://www.ub.gu.se/Ge

Göteborg University Library
Economics Library