Help for WLAN Archives

WLAN Archives

Subject: Får ut ssid till accesspunkt på off channel.
From: Bjorn Sundin <[log in to unmask]>
Date:Mon, 21 Jan 2019 07:27:23 +0100

Hej.

Jag hittade en accesspunkt på troligen kanal 162/163 d.v.s mellan
kanal 161 och 165.
Detta är UNII-3/UNII upper , ej tillåtet för accesspunkter i Sverige.

Jag skulle vilja se vilket ssid som sänds ut.

Är det någon har som vet hur man gör det?

Jag ser den med Cisco spectrum analyzer som identifierar den som accesspunkt.

5725 Mhz till 5875 Mhz är ISM+allmän kortdistans radio

Kanal 161 till 165 är 5795Mhz till  5835Mhz så om det är ISM borde det
väl vara ok ändå eller tolkar jag det fel?

Björn Sundin