Help for WLAN Archives

WLAN Archives

Subject: Re: Får ut ssid till accesspunkt på off channel.
From: "Mats Lejon (HV)" <[log in to unmask]>
Date:Mon, 21 Jan 2019 08:07:47 +0000

Hej

En del korthållsradiolänkar, typ Ubiquity går att ställa in och köra på de kanalerna, särskilt om man slår om dem till att köra i US mode, och det är säkert en sån du ser. Om den kör i radiolänk mode så är det inte säkert att det finns ett SSID.

Om du kan få tag i en sådan, en Nanostation eller liknande så kan du sätta upp den som klient, och i webbgränssnittet till den finns både en enkel spektrumanalysator och en antennriktar app. Då borde du enkelt kunna pejla dig fram till syndaren.

	mvh Mats Lejon