Subject: Re: Bibliotek Botkyrka ägnar sig inte åt att bränna böcker.
From: Mikael Book <[log in to unmask]>
Date:Thu, 20 Jul 2017 11:07:44 +0300

Hej Jennyh,

har du som barnbibliotekarie sttt p ngot barn som har frgat efter
originalutgvan av ett litterrt verk? Sjlv har jag (som far och
farfar) inte nnu trffat ngot sdant barn.

Jag tycker i alla fall att barnen grna, ja allra helst, ska f ta del av
originalutgvorna. Och frfattarna har ju fr sin del rtt till just det
enligt den s kallade upphovsrtten.

Det litterra verket r en originell skapelse vars integritet ltt krnks
d man petar och ndrar i texten fr att anpassa verket till den rdande
tidsandan.

Med vnlig hlsning,

Mikael