Re: SV: [BIBLIST] Lånekort till papperslösa

Lars Aronsson <[log in to unmask]>

Thu, 6 Oct 2016 23:35:52 +0200

text/plain

On 10/06/2016 10:05 AM, Petter Zerpe wrote:
> Om du verkligen vill ha en bok så finns det 1000 olika sätt att sno den, oavsett om du är IT-miljonär, Kungen eller papperslös. Eller menar du att papperslösa är mer benägna att stjäla böcker?

"Papperslösa" är inte en kategori av människor, utan något som
man själv uppger sig vara. Alltså mera som "barhuvad" än som
"östgöte". Det går inte att hitta några mer egenskaper som
förenar dem som är barhuvade eller papperslösa, än just
detta att de för dagen råkar vara utan mössa respektive papper.

Om barhuvade fick åka gratis på bussen, så skulle många välja
att vara barhuvade, oavsett om de äger en mössa eller ej.
Riktigt så märkliga regler för kollektivtrafiken finns nog ingenstans.
Det är därför jag undrar hur reglerna för lånekort åt de
papperslösa fungerar.

--
   Lars Aronsson ([log in to unmask])
   Linköping