Subject: Re: SV: [BIBLIST] Vad vore bibliotek utan hyllor?
From: Miguel Benito <[log in to unmask]>
Date:Fri, 5 Feb 2016 16:07:43 +0100

Hej,
Håller med Magdalena och Ann.

Vi har sett "bibliotek" i alla dess former, på hästryggen, på cykel, i
boklådor som ombesörjer läsningen bland sjömän när de är till havs, och
så vidare.
Bokhyllan har för övrigt funnits sedan medeltiden. Att den sedan tagit
plats också mitt på golvet och inte bara vid väggarna är visserligen ett
framsteg. Men vi får inte nedvärdera alla andra former att hålla
böckerna.

Hälsningar

Miguel Benito

---