Subject: Re: IFLA kan, Advokatsamfundet kan, varför kan inte Svensk biblioteksförening?
From: Jacob Andersson <[log in to unmask]>
Date:Tue, 21 Oct 2014 16:30:22 +0200

Hej,

Är det någon som har någon update vad gäller bibliotekariers engagemang i
nedanstående exempel på kampen "för den demokratiska rättsstaten och dess principer"?

Det verkar som om åtminstone Jan tycker det är viktigt att vi tar ställning i den politiska
frågan.

Själv associerar jag till eboksleverantörernas kartläggning av låntagares lån och läsning
kontra sekretessen kring boklån.

Vänliga hälsningar,
Jacob

---------------------
Jacob Andersson
Bibliotekarie
Bibliotek och IT
Malmö högskola
205 06 Malmö
040-66 58387

On Mon, 4 Nov 2013 09:30:49 +0100, Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
wrote:

> Läs Anne Rambergs blogginlägg:
>
>http://annerambergs.wordpress.com/2013/11/03/darfor-ar-advokatsamfundet-
intresserat-av-usas-massavlyssning-fras-verksamhet-och-regeringens-passivitet-i-fragan/