Subject: Re: om kvinnor och Wikipedia
From: Maria Bergstrand <[log in to unmask]>
Date:Thu, 6 Feb 2014 15:32:49 +0100

Wikimedia har haft 3 väldigt bra upplagda skrivstugor här i
Solidaritetshuset, särskilt riktade till kvinnor. I den senaste, som
Aftonbladet skriver om, var vi faktiskt en majoritet bibliotekarier. (Och
jag föreslog ocksć Wikimedia att de borde rikta sig till bibliotekarier!)
http://www.aftonbladet.se/wendela/kvinnaoman/article18259664.ab

Tidigare under dagen hade Wikimedia i samarbete med Världsbiblioteket haft
en skrivstuga särskilt för aktivister och sociala rörelser, som ju sitter
med stor kunskap om sina omrćden. Tyvärr ingen uppslutning, men vi tar nya
tag och vill ocksć fortsätta att samarbeta med Wikimedia.

Maria Bergstrand
Världsbiblioteket i Solidaritetshuset
www.solidaritetshuset.se
www.globalarkivet.se