Help for WLAN Archives

WLAN Archives

Subject: SV: [WLAN] Fråga om windowsklienter i eduroam
From: Jonatan Hazell <[log in to unmask]>
Date:Wed, 25 Sep 2013 13:21:05 +0000

Vi har inte märkt dessa problem med Windows-maskiner, det kan kanske bero på att vi använder SecureW2 som klientprogramvara för Windows.

Örebro universitet: Cisco AP's, Cisco WLC 7.4, FreeRADIUS. SecureW2 som klient för Windows.

Om någon är nyfiken på hur klientinstallationerna ser ut för våra användare kan kolla http://wifi.oru.se.
Vi har ett öppet SSID som bara når vissa interna webbsidor, som användarna först ansluter till för att kunna nå ovanstående konfigureringsportal.

Mvh,
Jonatan Hazell
Örebro universitet