Subject: Re: Madeleine Sjöstedt slår ett slag för rasismen
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Sat, 4 May 2013 20:52:48 +0200

Hur skulle det se ut på tyska bibliotek om all litteratur från
trettiotalet och fram till 1945 skulle rensas  på all rasistisk
litteratur? Ska inte det hemska kulturarvet bevaras för framtiden? Vem
ska då bevara det? Ska det i så fall bara vara tillgängligt för
forskare som Uppsala anser?

Jan

--
Jan Szczepański
F.d Förste bibliotekare och chef för f.d Avdelningen