Subject: SV: [BIBLIST] Primo på Umeå UB
From: Anna Larsson <[log in to unmask]>
Date:Sun, 26 May 2013 13:46:11 +0000

Jag kan se flera anledningar till varför biblioteken behöver Discoverysystem. För det första kan det väl ibland vara svårt att få tillgång till resurser om man exempelvis inte sitter på campus. Använder man då Google kommer man inte in rätt i resursen via proxyservern. För det andra är bibliotekskatalogerna stängda och resurserna där är inte sökbara i Google. För det tredje är det smidigt för biblioteken att kunna få ordning och reda på e-resurserna genom att exempelvis koppla Discoverysystemet till ett ERM-system.

Vad som sedan händer på sikt är en annan sak:-)

Bästa hälsningar

Anna
Anna Larsson, Librarian
The Asia Library, Lund University