Subject: Re: SV: Introduktion till Dewey decimalklassifikation 27 maj 2013
From: Miguel Benito <[log in to unmask]>
Date:Wed, 1 May 2013 21:40:35 +0200

Roligt med lite humor i repliken från Carl-Henrik till Kurts fråga om
Dewey.

Hur som helst, jag hjälper också gärna till i fall Kurt inte hinner med
till KB.

Kurt, och övriga intresserade, kan i lugn och ro bekanta sig med Dewey
med hjälp av min bok Kunskapsorganisation, som är fritt tillgänglig på
nätet.
Slå bara upp kapitel 8, http://www.immi.se/kunskapsorganisation/ eller
http://www.immi.se/kunskapsorganisation/kapitel8.htm.

På samma gång, om man också tittar på kapitel 7, kan man få lära och
jämföra med UDK, som idag finns på 51 språk (svenska förstås är med) och
fritt tillgängligt med upp till 2.600 signa,
http://www.udcc.org/udcsummary/php/index.php?lang=sv&pr=Y, mer än
tillräckligt för de flesta kommunala och skolbiblioteken.

Lycka till

Miguel Benito