Subject: Re: Madeleine Sjöstedt slår ett slag för rasismen
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Mon, 6 May 2013 12:00:21 +0200

 Förväxla inte antirasistisk censur med  kvalificerat urvalsarbete!

Ett klipp ur svenska Wikipedia

Serien blev snabbt mycket populär och är numera en av de mest lästa av
1900-talets europeiska tecknade serier. Över 200 miljoner album har
sålts och serien har översatts till mer än 50 språk.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tintins_%C3%A4ventyr

Till detta kan fogas filmer, tv- och radioserier, videospel och
teaterbearbetningar m.m.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Tintin_filmsy

Karin skriver: Vi måste lära oss se med vuxna ögon på de böcker vi
själva läst som barn.

Karin ser något som hundratals miljoner andra inte har sett och nu
vill Karin lära oss att
se rasismen i demokratins namn. Nåja, eller snarare inte se eftersom
avarter ska rensas
ut, magasineras eller flyttas.

Jan

--
Jan Szczepański
F.d Förste bibliotekare och chef för f.d Avdelningen