Subject: Re: Vad är relevant och vad är icke relevant information
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Thu, 30 May 2013 20:58:08 +0200

En miljon etthundratrettiosjutusen sexhundrasjuttiofem (1.137.675) av
träffarna på Child abuse är ur amerikanska dagstidningar.
Tack vare Summon har användarna tillgång till över 91 miljoner
dagstidningsartiklar.

När blev amerikanska tidningsartiklar väsentliga för forskningen och
utbildningen vid Chalmers? Borde inte relevans och kvalité
vara viktiga faktorer. Mängd kan inte ersätta detta.

Skräp är skräp om än i gyllene dosor.

Jan

PS. Pelle Snickars kommer naturligtvis att skriva en bok om kvalitetsbegreppet

http://pellesnickars.se/index.php?id=339