Subject: Re: Primo på Umeå UB
From: Mikael Book <[log in to unmask]>
Date:Sun, 26 May 2013 12:31:46 +0300

" kan någon förklara för mig varför varje högskola sitter och köper ett
eget söksystem, när vi har Internet och forskaren kan göra en enda
sökning, oberoende av var hon sitter?", frågar Lars Aronsson.

Lars retoriskt formulerade fråga saknar inte relevans i den pågående
diskussionen om biblioteken och deras framtid (nästan helt oberoende av
land eller världsdel, faktiskt). I hopp om att några bibliotekarier av
yrket vill försöka besvara frågan här på BIBLIST avstår jag gärna denna
gång för egen del och nöjer mig med en solidarisk hälsning från östra
grannlandet.

Mikael

PS Solidarisk syftar på upploppen i förorterna.

Mikael Böök * [log in to unmask] * gsm +358(0)-44 5511 324 *
http://www.kaapeli.fi/book/  * http://blogi.kaapeli.fi/book/ *
http://blog.spinellisfootsteps.info/