Subject: Sv: [BIBLIST] Istället för Meebo
From: Hanna Gadd <[log in to unmask]>
Date:Tue, 12 Jun 2012 13:38:34 +0200

Vi på Högskolan Väst har använt Meebo, men har inte ännu bestämt oss för framtiden. Är väldigt intresserad av att ta del av de svar du får in. Vad jag vet att många använder som jag håller på att kolla på är http://libraryh3lp.com/. Inte gratis, men de har 90 dagars provperiod.

Vi som får hålla hårt i budgeten kommer nog ändå prova detta, men med start efter sommaren. Vi stänger chatten under juli och början av augusti och hoppas få till denna provperiod (om vi inte hittar något annat) i mitten av augusti och framåt.

Har du fått in andra exempel på chatt, kanske gratis, tar jag gärna del av dem.

Mvh Hanna Gadd

_________________________
Hanna Gadd
Webbibliotekarie

Högskolan Väst, biblioteket
461 86  Trollhättan

0520-22 35 44

Hej!

Är det några bibliotek som har använt sig av tjänsten Meebo för att kunna chatta med sina användare? Det har vi på Linköpings universitetsbibliotek gjort men eftersom tjänsten stängs ner under sommaren behöver vi hitta en ny lösning. Vi vill gärna komma i kontakt med andra bibliotek som har använt Meebo, för att få veta vad ni har tänkt er för lösning för chatten istället. Svara gärna direkt till mig.

Med vänliga hälsningar
Karin Dahl Petersson

Karin Dahl Petersson
Linköpings universitetsbibliotek
Campus Norrköpings bibliotek
601 74 Norrköping
Tel: 011-36 31 27
E-post: [log in to unmask]<mailto:[log in to unmask]>