Subject: Re: "yrkesmässigt producerar information"
From: Mikael Böök <[log in to unmask]>
Date:Thu, 31 May 2012 08:11:06 +0300

Hej,

varken på Starta Nu eller IDG.se (webbsajterna som Jan citerar) hittade
jag någon länk till lagtexten ("nya e-pliktslagen"). Inte heller på KB:s
webbsajt hittar den otålige surfare jag är omedelbart någon sådan länk.
Antagligen är det för alla andra självklart var nya e-pliktslagen ska
sökas. Alla riktiga bibliotekarier måste naturligtvis också vid det här
laget ha studerat den ingående. Men jag, som bara är en finländsk
biblioteksaktivist, ursäkta, har missat den. Tacksam för hjälp till denna
postlistas adress eller direkt till mig.

Mikael

PS Kollade även i BIBLISTs arkiv med sökord "e-plikslagen"
(http://segate.sunet.se/cgi-bin/wa?S2=BIBLIST&q=e-pliktslagen&s=&f=&a=&b= )
vilket gav 1 träff, dvs till gårdagens post från Jan.