Jag läste i senaste numret

Jan Szczepanski <[log in to unmask]>

Fri, 13 May 2011 12:46:21 +0200

text/plain

Jag läste i senaste numret av Biblioteksbladet en längre artikel om
att det är populärt med
biblioteksstudieresor till USA. Elsebeth Tank har varit i Californien ...

Lite tidigare hade jag läst en liten notis om biblioteken på Haiti.

Är det inte en underlig värld vi lever i?

Kontrasten är slående mellan det välmående landet och det sönderslagna
och fattiga
landet.

Var finns solidariteten? Är det något som diskuteras i Almedalen under
Biblioteksdagarna?

Någon programpunkt kan jag inte se som behandlar detta, inte heller
någon program-
punkt som diskuterar problemet med jämställdheten på bibliotek och som vanligt
ingenting om ursprungsbefolkningens speciella biblioteksproblem. Men
jag hoppas att
vädret är fint i Almedalen.

Jan

--