Subject: Re: SV: [BIBLIST] Nacka säljer ut sina bibliotek
From: Anders Granström <[log in to unmask]>
Date:Fri, 10 Dec 2010 16:46:13 +0100

Hej Lars!

Varför så hård i tonen?

Jag beskriver en farhåga jag har i och med privatiseringar av
folkbibliotek. Sedan förstår jag inte varför de ska förändra en
verksamhet som uppenbart fungerar:  "Nämndens utvärdering tyder på att
biblioteksbesökarna i hög grad är nöjda med verksamheten och att
antalet besök och öppettimmar ökat ordentligt de senaste åren.
Personalen får också goda betyg."

Du kan läsa DN:s artikel för mer spännande infallsvinklar
http://www.dn.se/sthlm/nacka-saljer-ut-sina-bibliotek-1.1224925

--
Anders Granström

Norrlandsgatan 33