Subject: SV: [BIBLIST] Pedagogisk utvecklare
From: Daniel Forsman <[log in to unmask]>
Date:Tue, 19 Jan 2010 08:20:57 +0100

Google-trending data ser inte så ljus ut för "Information literacy".
http://infonatives.wordpress.com/2010/01/18/information-literacy-its-over-and-out/

Daniel

Daniel Forsman
Systems librarian
Jonkoping University Library
+46 (0)36 101043

Hej Joakim!

Du kommer nog att få fler svar från listan. På Stockholms
universitetsbibliotek fungerar jag som pedagogisk utvecklare liksom ni på
Göteborgs universitetsbibliotek har en sådan. Men det är viktigt att
tänka på att det är en fråga om beteckning, som inte är självklar.
Det finns fler som fungerar på ungefär samma sätt men kallas något
annat. Jag kan också berätta att vi är sex kollegor från olika
högskolebibliotek, som kommer att träffas i slutet på januari här på
SUB för att diskutera den pedagogiska utvecklingen, som vi tycker har
kommit i skymundan på senare tid. Hör gärna av dig om du vill veta mer.

Christina Tovoté
SUB