Subject: Sv: [BIBLIST] Frågor om Dan Andersson
From: Markus Keiland <[log in to unmask]>
Date:Mon, 4 Jan 2010 17:52:00 +0100

Svaret på första frågan bör vara
Pedersen, Henning E.
titel Gengangere : biografi : [en bog om Dan Andersson og hans
baggrund]

Hälsningar
Markus

Markus Tommyson Keiland
Läsesalongen, Kulturhuset
08-508 31 461
076-12 31 461

Hej!

En privatperson har kommit med tre frågor relaterade till Dan
Andersson. Jag har googlat, sökt i Rex på det Kongelige Bibliotek
(www.kb.dk), Libris, bibliotek.se och på Dan Andersson-sällskapets
webbplats, men inte lyckats finna svaren. Finns det nångon på biblist
som vet?

Frågorna är:

1. Vilken dansk författare har skrivit boken om Dan Andersson med
titeln "Gengångare"?

2. Vilken kvinna är tillägnad "Jag väntar vid min mila"?

3. Vem var förebilden till "läraren Angelman" i dikten "En tröstesam
visa..."?

Vänliga hälsningar

David Lundgren, bibliotekarie

Smedjebackens bibliotek

Lagra alla dina foton på Skydrive. Det är enkelt och säkert!
http://www.skydrive.live.com