Help for WLAN Archives

WLAN Archives

Subject: Re: MacOSX 10.6 och DHCPv6?
From: Fredrik Pettai <[log in to unmask]>
Date:Fri, 16 Oct 2009 00:21:43 +0200

On Aug 27, 2009, at 9:48 AM, Anders Nilsson wrote:
> Kamrater, mötesdeltagare:
>
> Om ni läser nedan finner ni att Apple (fortfarande) inte insett att en
> fungerande implementation av en DHCPv6-klient är en förutsättning
> för att
> kunna få ut IPv6 på ett effektivt sätt i universitetsvärlden.
>
> Därför uppmanar jag alla som kan att logga in på
> https://bugreport.apple.com/  och uttrycka er mening så att Apple
> kanske
> till slut får tummen ur.

Jag postade detta på Apple's ipv6-dev också eftersom jag sett att det
var fler som klagat på att DHCPv6 inte implementerats än även fast
Snow Leopard släppts.
Den enda från Apple som svarade på tråden (dock inte på det jag skrev,
utan på en annan persons klagan på att Apple var så slutna och körde
huvudena i sanden) var J Woodyatt. Han kunde så klart inte uttala sig
pga Apples slutna-sekt-policy(TM). Sedan nämnde han att feedback var
jätteviktig för Apple, och att vi inte skulle sluta ge det...

När jag då passade på att kritisera Apple för de inte kom och pratade
på OptoSUNET IPv6 tema dagar som de lovat, och för man försenar IPv6
adoptionen om man inte stödjer det övriga IPv6-världen går mot (dvs.
DHCPv6),
ja...då försvinner hela min DHCPv6 tråd från Googles index. Sådan
feedback ville de inte veta av :-)

Tråden finns dock kvar i deras mail-arkiv: http://bit.ly/SLWCO

Så igen: ni som har Mac och inte buggrapporterat DHCPv6, gör som jag
skrivit punkt för punkt i tråden ovan (länken).
Tar max 5 minuter.

De kanske ger resultat om de får slösa mer resurser på att klassa alla
buggraportter om DHCPv6.

/P