SV: [BIBLIST] Sv: Re: [BIBLIST] Sv: Re: [BIBLIST] Verksamhetsberättelsen för Fråga biblioteket 2008

Jenny Betmark <[log in to unmask]>

Tue, 17 Mar 2009 11:25:13 +0100

text/plain

Apropos kostnader av virtuell referenstjänst

Något som gör beräkningar av kostnader komplext är väl också antalet frågor
per pass, inte bara antalet frågor. Den som besvarar frågor i Fråga
biblioteket sitter inte och rullar tummarna i väntan på frågor. Man utför
andra lämpliga arbetsuppgifter under det pass man har i chatten tills en
fråga kommer. Ungefär som med telefonfrågor alltså, och de är sällan
särskilt ifrågasatta. Jag antar att kostnadseffektivitet är en del av den
kommande utvärderingen.

Hälsningar

Jenny Betmark

Jenny Betmark
Hälsouniversitetets bibliotek / Linköpings universitetsbibliotek
Universitetssjukhuset
581 85 Linköping
telefon: 013-227238
e-post: [log in to unmask]