Re: Konverteringstabellen SAB-Dewey fritt tillgänglig- med länk

Miguel Benito <[log in to unmask]>

Wed, 4 Mar 2009 16:59:51 +0100

text/plain

Om det är en tröst för Lars kan jag berätta att det finns sedan fem år
tillbaka en konverteringstabell mellan SAB och UDK fritt tillgängligt
för alla, på http://www.taranco.eu/udk/.

Det är också på gång en lista med de första tusen avdelningarna i UDK
och som kommer att finnas på en mängd språk. En sådan räcker säkert
för många samlingar, som skolbibliotek, mindre filialbibliotek elelr
privata samlingar.

Hälsningar

Miguel Benito

--