Re: Föreningsguiden?

Miguel Benito <[log in to unmask]>

Wed, 18 Mar 2009 13:56:39 +0100

text/plain

(En viktig nyhet för biblioteken senare i texten)

Som Kerstin Rydbäck påpekar finns det en oändligt mängd föreningar.

Två bra källor utöver Kerstins källor är Immigrant-institutets online
register över 2500 invandrar- och minoritetsorganisationer,
http://www.immi.se/sweden.

Kultur.nu, Kulturnät Sverige innehåller uppgifter om en mängd
kulturorganisationer.

Immi.se är rankat av Alexa mycket högre än kultur.nu, vilket gläder
mig personligen.

Om några dagar kommer regeringen att skicka ut gratis till biblioteken
en tryckt katalog "Folkrörelseregister" som har producerats av NBV. En
liten varning, bara. Immigranternas Riksförbund, där jag är ordförande
i, finns inte med. Förmodligen inte heller Immigrant-institutet (jag
har ännu inte sett katalogen, så det finns ännu hopp att jag har fel).
Även om regeringen har bekostat utgivningen får man kolla katalogen
med kritiska ögon och anlita ytterligare källor som de två ovan och
Kerstins källor.

Hälsningar

Miguel Benito

--