Subject: Uppförandekodex
From: Jan Magnusson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 2 Mar 2009 09:01:51 +0100

Till Biblist användare

På förekommen anledning påminner jag om att det inte är tillåtet med
rasistiska, sexistiska eller andra integritetskränkande, verbala
handlingar på Biblist. Omdömen om utseende eller andra uttalanden som
hör till den personliga integritetens område skall lämnas i privata
mejl. Vi har en utmärkt arkivfunktion, som gör det lätt att söka i
Biblists arkiv. Här finns många bra saker att ta till sig.

Jag påminner också om att varje bibliotekarie agerar efter eget omdöme.
Var och en får svara för sina egna handlingar och ta konsekvenserna av dem.

Med vänliga listhälsningar till de fyratusen bibliotekarier som finns
med på Biblist.

--
Jan Magnusson
Bibliotekarie / Librarian

Biblioteket / The Library
Chalmers tekniska högskola / Chalmers University of Technology
SE-412 96 Göteborg, Sweden
Tel +46(0)31-772 37 78, mobile +46(0)73-376 36 30
Fax +46(0)31-18 35 44
www.chalmers.se
E-mail: [log in to unmask]
E-mail: [log in to unmask]