Subject: SV: [BIBLIST] Dewey, det vete katten?
From: Petri Martin <[log in to unmask]>
Date:Tue, 17 Mar 2009 09:34:12 +0100

Hej,

Några kommentarer till Miguels inlägg angående ägandet av SAB-systemet: rättigheterna till SAB-systemet tillhör Svensk biblioteksförening, och det underhålls av föreningens kommitté för Klassifikationssystem för svenska bibliotek.

BTJ ansvarar genom avtal med biblioteksföreningen för utgivningen av SAB-systemet, såväl i tryckt form som den kvartalsvis utkommande e-SAB.

Hälsningar
Martin