Subject: Re: Sv: Re: [BIBLIST] Sv: Re: [BIBLIST] Verksamhetsberättelsen för Fråga biblioteket 2008
From: Anna-Stina Axelsson <[log in to unmask]>
Date:Tue, 17 Mar 2009 13:50:14 +0100

Hej

...igen, får jag väl säga. Tyvärr har jag (och övriga Expertgruppen?)
inte tid att bevaka Biblist minut för minut, så mina inlägg kommer
tyvärr lite sent.

Fråga biblioteket har ett samarbete med tv redan. Vi samarbetar med
Kunskapskanalen genom Kunskapsspanarna. Tyvärr har inte detta samarbete
fått maximal effekt, bl a genom att vi inte marknadsförts via rutan på
sista tiden, utan bara via Kunskapskanalens webbplats.
www.kunskapskanalen.se www.kunskapsspanarna.se Det är dock ett
samarbete som Kunskapskanalen värdesätter (bl a ekonomiskt).

TV-reklam finns inte ens i sinnevärlden för de flesta
bibliotekstjänster ö h t. Har ni en aning om vad det kostar? :) T o m
bannerannonsering på Aftonbladet.se har varit för dyrt för i a f Fråga
biblioteket. 118 100 har haft en massiv reklamkampanj i tv, klart att
det ger utdelning.

Vänliga hälsningar Anna-Stina Axelsson

Granström har helt rätt. Det skulle inte vara fel att marknadsföra
folkbiblioteken också på samma gång. Proffsigt! Uno, som verkar ha
vaknat ur sin halvsömn

> Date: Tue, 17 Mar 2009 13:12:50 +0100
> From: [log in to unmask]
> Subject: Re: [BIBLIST] Sv: Re: [BIBLIST] Sv: Re: [BIBLIST]
Verksamhetsberättelsen för Fråga  biblioteket 2008
> To: [log in to unmask]
>
> Vad skulle det kosta att marknadsföra tjänsten på tv? Att
marknadsföra
> tjänster på bibliotekens hemsidor når bara de som redan hittar till
> bibliotekets IT-tjänster. Att det finns en efterfrågan är väl
> uppenbart då frågetjänsten 118 100 (som tar betalt för denna
> samhällservice) tycker att att marknadsföringen i tv ger utdelning.
>
> Anders Granström

Dela foton på ett smidigt sätt med Windows Live™ Photos.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx