Subject: Sv: Re: [BIBLIST] Verksamhetsberättelsen för Fråga biblioteket 2008
From: Anna-Stina Axelsson <[log in to unmask]>
Date:Thu, 12 Mar 2009 16:26:39 +0100

Ja, det är en fråga som kräver en djupare utredning.

Vänliga hälsningar Anna-Stina

Anna-Stina Axelsson
Utvecklingsledare med ansvar
Biblioteket på nätet och lärande
Fråga biblioteket

Regionbibliotek Stockholm
Stockholms Stadsbibliotek, Kulturförvaltningen
Odengatan 55
113 80 Stockholm

Phone +46(0)8-508 31 245
Fax      +46(0)8-508 31 230

e-mail: [log in to unmask]
http://www.regionbiblioteket.stockholm.se

Det vore intressant att få veta varför antalet frågor minskat trots
att
användunersökningen visade att 72% var helt igenom nöjda med svaren och
92%
kunde tänka sig använda tjänsten igen. Det är lite svårt att begripa.

"Under 2008 har Fråga biblioteket mottagit 21 367 frågor, varav 16 563

via e-post och
4 342 via chatten. Det är en minskning av det totala antalet frågor med

16% från
2007."

Jan

Linda Johansson wrote:
> [...]
våra
> nordiska grannar, ökad organisatorisk samverkan mellan folk- och
> forskningsbiblioteken och mycket mer.
>
> Trevlig läsning!
>
> Vänliga Hälsningar
> Expertgruppen för Fråga biblioteket
> via Linda Johansson
>
> Linda Johansson
> Ledarskap & Utveckling
> Stadsbiblioteket, Malmö stad
> Tel 0768 502880
> Fråga biblioteket Tel: 040-660 85 71
> www.malmo.se/bibliotek <http://www.malmo.se/bibliotek>
> E-post: [log in to unmask] <mailto:[log in to unmask]>

biblioteks hållning

those of the Gothenburg University Library

Jan Szczepanski
Förste bibliotekarie
Goteborgs universitetsbibliotek
Box 222