Re: Verksamhetsberättelsen för Fråga biblioteket 2008

Jan Szczepanski <[log in to unmask]>

Thu, 12 Mar 2009 16:01:29 +0100

text/plain

Det vore intressant att få veta varför antalet frågor minskat trots att
användunersökningen visade att 72% var helt igenom nöjda med svaren och 92%
kunde tänka sig använda tjänsten igen. Det är lite svårt att begripa.

"Under 2008 har Fråga biblioteket mottagit 21 367 frågor, varav 16 563
via e-post och
4 342 via chatten. Det är en minskning av det totala antalet frågor med
16% från
2007."

Jan

Linda Johansson wrote:
> Hej,
>
> Här kommer Fråga bibliotekets verksamhetsberättelse för 2008.
> http://www.lisinfo.se/FB/vhb.pdf
>
> Här kan är ni läsa om vad som hänt med Fråga biblioteket under året
> 2008. Vi berättar bland annat om utvecklingen av den flerspråkiga
> delen, Fråga biblioteket på Bok & biblioteksmässan, samverkan med våra
> nordiska grannar, ökad organisatorisk samverkan mellan folk- och
> forskningsbiblioteken och mycket mer.
>
> Trevlig läsning!
>
> Vänliga Hälsningar
> Expertgruppen för Fråga biblioteket
> [...]

biblioteks hållning

those of the Gothenburg University Library

Jan Szczepanski
Förste bibliotekarie
Goteborgs universitetsbibliotek
Box 222