Re: Ny resurs: "Vad är en vetenskaplig artikel?"

Jan Szczepanski <[log in to unmask]>

Wed, 11 Mar 2009 10:52:32 +0100

text/plain

När jag läste följande mening så blev jag lugn och förstod jag att ni
visste vad ni talade om!

"Vad som är vetenskapligt eller inte är i hög grad en fråga som rör
värdering och tolkning och beroende av vilka kriterier man har till
grund för sina värderingar."

Jan

Karin Lindgren wrote:

> Hej!
>
> Nu kan Karolinska Institutets Universitetsbibliotek erbjuda en
> webbaserad guide som med hjälp av bilder, ljud, interaktiva övningar
> och ämnesexperter svarar på en av bibliotekets vanligaste frågor,
> nämligen ”Vad är en vetenskaplig artikel?”.
>
> Guiden ska fungera som ett visuellt och pedagogiskt komplement till
> dokumentet ”Vad är en vetenskaplig artikel?”. Målgruppen är studenter
> som vill lära sig mer om vetenskaplig publicering i allmänhet och
> vetenskapliga artiklar i synnerhet.
>
> Läs mer om guiden
> [...]

biblioteks hållning

those of the Gothenburg University Library

Jan Szczepanski
Förste bibliotekarie
Goteborgs universitetsbibliotek
Box 222