Subject: Är vi alldeles för beroende av Wikipedia?
From: Lars Wikström <[log in to unmask]>
Date:Wed, 25 Mar 2009 10:18:06 +0100

Jag hörde en jämförelse mellan Wikipedia och Nationalencyklopedin i
vetenskapsradion häromåret och resultatet var, vill jag minnas, att de
mycket väl kunde mäta sig med varandra. Den största skillnaden var väl
att Wikipedia innehöll mer slit och släng-material.

Lars

Jan Szczepanski wrote:
> salon.com publicerade idag en lång intervju med författaren Andrew Lih
> som just gett ut boken "The Wikipedia revolution" med titeln "Are we
> dangerously dependent on Wikipedia?
>
> Fler blbiliotek än KB borde beställa boken.
>
> http://www.salon.com/books/int/2009/03/24/wikipedia/
>
> Tänk om den här intervjun kunde kopplas till posten i LIBRIS!
>
> Jan

Lars Wikström
Programmerare
Avdelningen för Nationell samverkan

Kungl. biblioteket/National Library of Sweden
Post: Box 5039, 102 41 Stockholm
Besök: Birger Jarlsgatan 41 A, 2 tr, Stockholm
Telefon: 08 463 42 56
E-post: [log in to unmask]